Nestaan Husqvarna Factory Racing heeft bevestigd dat Kay de Wolf niet aan de start zal verschijnen van de aankomende MXGP van Portugal. De Nederlander liep tijdens de MXGP van Italië in Montevarchi een enkelblessure op en richt zich de komende periode volledig op zijn herstel.
Na verdere medische onderzoeken is besloten dat De Wolf voorlopig rust neemt en geen risico’s neemt met zijn blessure. Het team zal zijn herstelproces nauwlettend blijven volgen en op een later moment meer duidelijkheid geven over zijn terugkeer.
De blessure is een flinke tegenvaller voor de 21-jarige Nederlander, die bezig was aan een veelbelovend debuutseizoen in de MXGP-klasse. De Wolf staat momenteel in de top vijf van het wereldkampioenschap en behaalde onlangs in Letland zijn tweede MXGP-podium van het seizoen.
“Het is natuurlijk een enorme teleurstelling, zeker omdat de crash volledig buiten mijn schuld om gebeurde en we de afgelopen wedstrijden juist veel momentum hadden opgebouwd,” vertelt De Wolf. “Op dit moment ligt de focus op een goed herstel en ervoor zorgen dat alles geneest zoals het moet. Er volgen nog enkele controles en daarna nemen we de tijd om te herstellen. Vervolgens wil ik weer verder bouwen en mezelf in een positie brengen om in Lommel voor een podiumplaats te vechten. Ik zal er alles aan doen om fit, gezond en klaar voor de start terug te keren.”
Ook teammanager Rasmus Jorgensen baalt van de situatie. “Dit is een zeer frustrerende situatie. Kay zat in een goede flow en leerde iedere wedstrijd meer. Blessures horen helaas bij onze sport, maar de manier waarop dit is gebeurd maakt het extra moeilijk om te accepteren, zeker voor Kay. Zoals altijd staan wij volledig achter hem en zullen we er alles aan doen om hem zo snel mogelijk weer terug op de motor te krijgen.”
Wanneer De Wolf zijn rentree maakt, is op dit moment nog niet bekend. Zijn volledige focus ligt nu op een spoedig en volledig herstel. Bekijk alle updates omtrent het MXGP-paddock in het volgende bericht!
Bron: Husqvarna








