Jordan van Wyk staat op het punt een bijzondere mijlpaal in zijn carrière te bereiken. De tweevoudig Zuid-Afrikaans kampioen van het Meeuwissen Motorsports-team maakt op 5 juli zijn debuut in de MX2-klasse tijdens de nationale wedstrijd op het circuit van Johannesburg.
Voor Van Wyk wordt het een speciaal moment, want zijn eerste optreden in de MX2-categorie vindt plaats voor eigen publiek. De talentvolle Zuid-Afrikaan werkt dit seizoen voornamelijk een programma af in het EMX250 Europees Kampioenschap. Eerder dit jaar maakte hij in het Duitse Teutschenthal zijn debuut in deze competitieve klasse en deed daarbij waardevolle internationale ervaring op.
Het Meeuwissen Motorsports-team zal aankomend weekend niet afreizen naar de MXGP van Portugal. In plaats daarvan ligt de focus op de verdere ontwikkeling van de rijders en de voorbereidingen op de komende wedstrijden.
Ook teamgenoot Emile de Baere heeft zijn programma aangepast. De Belg richt zich de komende periode volledig op zijn thuiswedstrijd tijdens de MXGP van België, die op 2 augustus wordt verreden op het iconische zandcircuit van Lommel.
Voor Van Wyk biedt het MX2-debuut in Johannesburg een uitgelezen kans om opnieuw ervaring op te doen en zich verder te ontwikkelen. Bovendien krijgt hij de mogelijkheid om zich voor eigen fans te meten met de internationale top in de MX2-klasse en een nieuwe stap te zetten in zijn veelbelovende carrière.
Bekijk alle updates omtrent het MXGP-paddock in het volgende bericht!








